Snídaně ... nejdůležitější jídlo dne !!!

12. prosince 2010 v 15:55 | DenisQa |  Líčení,vlasy,tělo
Snídaně je pro vás zbytečným příjmem energie navíc? Ale kdepak… Vydatná snídaně, která vás zasytí, může zabránit prohřeškům proti dietnímu jídelníčku...

Naučte se snídat, co máte rádi
V žádném případě nevynechávejte snídani. Vaším logickým argumentem může být, že si nechcete přidávat k energetickému příjmu ještě další kalorie v podobě snídaně, když ji stejně nestíháte. V hubnutí vám paradoxně ale prokáže tu nejlepší službu právě vydatná snídaně. Zabráníte tím nástupu hladu a vyvarujete se tak rizikům přejídání se v rámci dalších jídel během dne.
Bílkoviny a sacharidy
Snídaně by měla pokrývat asi 20 % denní dávky energie a důležité je, aby měla správné složení živin. V první řadě je vhodné přemýšlet o tom, kterou potravinu s vysokým obsahem bílkovin si vybrat, protože bílkoviny vás hned po ránu výborně zasytí. Ideální je například sýr typu cottage, sýry typu eidam, odlehčené verze sýru lučina. Občas můžete přidat vejce, raději však konzumujte bílky než žloutky.
Sýr, šunka, vejce nebo tofu?
Jako bílkovinu nemusíte volit na snídani pochopitelně jen sýr. Pro milovnice masa je vhodná drůbeží šunka či uzený tuňák, vegetariánky pak volí například tofu. K bílkovině je ovšem potřeba vždy přidat pečivo, nejlépe celozrnné z žitné mouky. V ideálním případě pak kousek zeleniny. Možné jsou i jiné varianty snídaní jako je kaše z ovesných vloček či müsli s jogurtem. Převažovat by měly ale snídaně s pečivem, ty vás nejlépe zasytí.
Na snídani můžete občas i sladké
Co tedy na snídani? Kalorie, které přijmete v první polovině dne, také snadněji spálíte, takže na snídani si můžete dovolit i sladké sušenky či sladké pečivo, kterému se jindy vyhýbáte. Měla byste ale vědět, že vás sladká snídaně zdaleka tak nezasytí a brzy budete mít opět na něco chuť. Nejvhodnější je ovšem pečivo a sýr, například tři plátky eidamu a jeden tmavý rohlík. Celozrnný rohlík je důležitým zdrojem nerozpustné vlákniny, takže vás zasytí déle než bílé pečivo. Sýr potom sníží glykemickou hodnotu jídla, to napomůže pocitu sytosti.
Nemusíte chystat opulentní hostiny
Bílé pečivo je vhodné již méně, pokud ale jiné nekupujete, klasický chléb je vždy lepší volbou něž obyčejný rohlík z bílé mouky. Kromě sacharidů by neměly chybět bílkoviny - nemusí jít ale vždy jen o sýr. Pokud nejste zvyklá královsky hodovat již ráno, vypijte alespoň sklenici polotučného mléka. Velmi dobrou alternativou pak může být bílý jogurt. Jogurty zcela bez tuku mají sice nižší energetickou hodnotu, ale pro zdraví jsou důležité i probiotické organismy. Ty se vyskytují v jogurtech typu Activia, Hollandia či Revital.
I vejce - ale jen občas
I v redukčním jídelníčku se může na snídani objevit vejce. Není sice vhodné snídat je každé ráno, ale je dobré mít denně nějakou malou obměnu. Ačkoliv obsahují vejce cholesterol, výborně zasytí, takže vás nebude trápit brzy hlad a bez problému vydržíte do svačiny. Pokud si přichystáte na snídani vejce, je pak vhodné doplnit je již jen menším kouskem pečiva, například polovinou rohlíku či jedním větším krajícem chleba.
A jakou snídani si dopřáváte vy?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama